30 de mar de 2010

Stand By Me - Versão de rua.......and "Playing for Change"

O Ser humano qdo quer produz verdadeiras obras de arte, transforma outras tantas e constrói a esperança de muitos.....O ser humano pode....basta querer, que se consegue fazer a diferença na vida de muitos outros.

Mark Johnson, fundador do "Playing for Change", e sua equipe viajaram durante uma década com uma única paixão e objetivo: conectar o mundo por meio da música.
A ambiciosa jornada os levou à África do Sul pós-apartheid, passando pelo Oriente Médio, até as montanhas do Himalaia e muito mais.
O resultado do projeto está em Songs Around the World, que reúne canções e vídeos de músicos de diversos cantos do mundo tocando essencialmente juntos, embora a centenas ou milhares de quilômetros de distância uns dos outros.


Obs: rs, o video demora um pouco mas é melhor carregar primeiro, mesmo com banda larga, ele dá umas travadas ok?

Outra obs: Como muitos gostaram do video e da música a Lucy resolveu nos presentear com o trabalho em áudio na íntegra, e pra não perder a aura, a essência do que representa isso pra mim acrescento pra formar um todo; sei que o trabalho é pra arrecadar fundos e caso vc possa participe deste trabalho acessando "Playing for Change"


Stand by Me
One Love
War/No More Trouble
Biko
Don´t Worry
Talkin´Bout a Revolution
Better Man
Chanda Mama
Love Rescue Me
A Change Is Gonna Come

Thanks Lucy, thanks for all........thanks God!!!!!

Obs: Postagem original em 28/10/09

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tetsuo Sakurai feat: Greg Howe and Dennis Chambers - Gentle Hearts

Graças a uma dica do amigo Sérgio Batera lá foi este lobo doido desviar-se de suas trilhas, prq um lobo que se preza sempre segue trilhas(principalmente qdo em idade secular porque é mais fácil de se perder,rs) e são estas trilhas que fazem a cara desta alcatéia, uma idéia de compartilhar com amigos e apreciadores de boa música alguns momentos em que possamos refletir, respirar, e seguir em frente mesmo que as vezes pareça que tudo que vc faz dá errado ou não sai como vc gostaria.

Vc fala "a" entendem "b", vc cita uma experiência sua e lá vem alguém dizer que isto não é bem assim; mas como se eu tava lá?
Alguém te pergunta algo e vc responde; pronto dá-se início a 3ªguerra, porra então prq pergunta se sabe que lobos são ácidos, verdadeiros e não medem palavras afim de agradar "seu ninguém"?

Aí, em virtude disto e mais um pouco, a troca de informações principalmente musicais, sempre trouxe a tona pra mim a essência de cada um, o que é muito mais fácil de se sentir do que as ditas "aparências".
Na música não se consegue esconder nada e principalmente pra quem realmente a ama como eu e a tem como cia inseparável e sincera; prq a música não trai nunca, não machuca(só qdo é muito ruim, mas alguém deve gostar, então...), não maltrata e principalmente nada cobra, está alí esperando pra te fazer cia seja em que ritmo for, e mais uma vez agradecimentos ao Sérgio; já conhecia o Tetsuo como outros japas postados aqui que acompanho de longa data, mas como disse vou enveredando por alguns caminhos que outros acabam passando ao largo e deixo de lado tesouros como este.

E principalmente é muito bom trazer pra alcatéia sons infinitamente melhores e bem produzidos fora do chamado circuitinho do fácil e aderente, fora dos medalhões tradicionais e seus shows repetitivos, fora dos nomes de sempre.
Pode parecer contradição em se falando de Chambers e Howe mas aqui quem dá as cartas é o Tetsuo e aí é que está a mão que embala o berço, daí que o gênio se destaca dos normais tirando ainda mais daqueles que são já considerados divinos.

Espero que gostem deste J-Fusion (é ou não mais uma forma de discriminação? Jazz/ fusion ou Japonese/Fusion, J-Pop, J-Rock, que porra é essa?); quem sabe assim vamos abrindo mais nossas mentes e facilitando nosso caminhar.Tetsuo Sakurai BASSIST, COMPOSER, PRODUCER, INSTRUCTOR

Tetsuo was born in Tokyo 1957 Nov, 13.
He started to play bass when he was 13 years old.
He was a member of the group named in 1976-1989, with Akira Jimbo in 1990-1998.
He has released 37 albums with the Band and Solo titles at all.
Also he made 3 instructual videos.

Now, he is composing and playing his own music as a solo artist with domestic and foreign musicians.
The 3rd solo album "TLM20" released in 2000. It was recorded live concert with members.

The 4th solo album "GENTLE HEARTS" released in 2001. It was recorded with Greg Howe & Dennis Chambers.

The 5th solo album "Cartas do Brasil" released in 2003. It was the self cover vocal balad album recorded in Rio de Janeiro with Djavan, Ivan Lins, Rosa Passos and so on.
Tetsuo made the concert tour with Greg & Dennis in 2004. And he recorded the"GENTLE HEARTS TOOR 2004" live CD & DVD. It will be released Feb 23. 2005.1957年11月13日東京生まれ。76年にスタートした「カシオペア」のオリジナル・メンバーとして、華麗でエキサイティングなプレイで数多くのファンを魅了したベーシスト。ハービー・メイソン、ボブ・ジェイムス・プロデュース・アルバムや、リー・リトナー、ネイザン・イーストとの共演によるレコーディング、そして、81年にはグラミー賞ジャズ部門にノミネートされるなど世界的な活動を広げる。86年には初のソロ・アルバム『DEWDROPS』を発表。コンポーザーとしてもブラジルの人気シンガー、ジャヴァンに楽曲を提供する。また角松敏生、TMネットワーク、井上大輔、ヒロシマ等のレコーディングやセッションに参加するなど、多くのミュージシャンからもその熱いプレイを望まれている。89年に「カシオペア」脱退後、ドラムの神保彰とのユニット「JIMSAKU」を結成。99年には2ndソロ・アルバム『21世紀の扉』を発表。2000年6月、デビュー20周年記念ライブ・アルバム『TLM20』をリリース。2001年3月にはデニス・チェンバースとグレッグ・ハウが参加した『ジェントル・ハーツ』をリリースしたばかり。クオリティの高い大人のロック&フュージョンとして話題となる。 デビュー以来バンドとソロで合計35枚のアルバムをリリース。独特の暖かさと激しさを持ち合わせたオリジナリティー溢れる楽曲とベース・プレイで幅広い音楽活動を行っているº1959年生まれ。4歳からドラムをたたき始め、6歳の時ナイトクラブでプレイし始める。音楽の専門教育は受けず、全てはナイトクラブで習得する。ハイスクール時代、"Parliament" と "Funkadelic"というバンドで演奏をする。1978~1985年迄ニューヨークで"Sugar Hill Record Company."のハウス・ドラマーとして活動する。1984年"Special of EFX" に参加。1986年~1988,9年迄デビッド・サンボーンとジョン・スコフィールドのバンドで活動。その後、マイク・スターン、ブレッカーブラザース、ビル・エバンス、CTI オールスターズ、ジョージ・デューク、スタンリー・クラーク、スティーブ・カーン、ジョン・マクラフリン、スティーリー・ダン、ジム・ベアード、ビクター・ベイリー、ナイアシン、ジャック・ブルース、アンディー・サマーズ、ビレリ・ラグレーン、バーニー・ブルネル他のバンドに参加。自分自身のソロ・アルバムとしては『Getting Evan』また、D.C.I.から教則ビデオもリリースしている。現在世界一パワフルでスピーディーなドラマーとして世界中を舞台に超多忙な活動を行っている。アメリカ・ペンシルバニア州・イーストン在住のスーパー・ギタリスト。10 歳の時、父に勧められギターを弾き始める。エディー・ヴァン・ヘイレンのプレイに感動し、研究を重ねていくうちに、ラリー・カールトン、ジミ・ヘンドリックス、パット・メセニー、アラン・ホールドワース、ジョージ・ベンソン、ロベン・フォードなどいろいろなプレーヤーから影響を受け吸収し、独自のスタイルを確立する。18 歳で彼の兄弟をリード・ボーカルとしてフィーチャーしたバンド“ハウ・ツー”の活動を開始する。1988年GUITAR PLAYER紙の人気投票でジョー・サトリアーニに次ぐ2位になる。マイク・バーニー氏のシュラプネル・レコードと契約し、ビリー・シーンをベースに迎え初のソロ・アルバム『GREG HOWE』をリリース。その後“ハウ・ツー”で2枚のアルバムをリリース。MTV's Head-bangers BallでもデビューしU.S, EUROPE, 日本で多数放映される。ボーカル・プロジェクトを終了後、ジャズ・フュージョン・テイストのインスト・アルバムやリッチー・コッチェンとのコラボレーション・アルバムを次々とリリース。現在まで8枚のタイトル・アルバムをリリースする。1996年ジェニファー・バットンの紹介でマイケル・ジャクソンのワールド・ツアー‘History Tour’にリード・ギタリストとして参加。シカゴでヴァン・ヘイレンのステージのオープニング。アクトを務める。2000年エンリケ・イグレシアスのワールド・ツアーにリード・ギタリストとして1年間参加。2001年インシンクの全米ツアーに参加ºMusicians:
Guitar:Greg Howe
Drum:Dennis Chambers
Bass:Tetsuo Sakurai

Tracks:
1.SAMURAI FAITH
2.BRAIN STORM
3.PUNK JAZZ
4.GENTLE HEARTS
5.THE INVISIBLE WAY
6.MAXIMUM
7.WONDERLAND IN THE SKY
8.DANDELION

楽しむ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

またはここ!!!!!!!!!!!!!!!!

28 de mar de 2010

Steve Hackett Live at the Estival Jazz Lugano 2009

O Cláudio é um dos frequentadores assíduos da alcatéia e torcedor contumaz do nosso "Palestra"(claro que ele não poderia ser perfeito né?),sofredor como tantos que vêem seus times mau administrados e na sarjeta do esporte, qdo deveriam estar ocupando espaços melhores inclusive pra trazer um pouco de alegria ao povo nesse mundão de meu Deus, já com tantos problemas em seu dia a dia.

Normalmente aos finais de semana, ele envia aos amigos um vídeo com votos de bom fim de semana; um deles até briguei com ele dizendo:
- Vc tem coragem de me enviar esta gracinha da Dianna Krall cantando com seu "marido" Elvis Costello????
Que heresia, quer acabar meu encanto por ela?
Se vcs não sabem os lobos são assim pra se encantar, mas ver o objeto de desejo ao lado daquilo?????
Ré,ré,ré, respeitando aos que gostam do cara não sei o que ela viu nele mas vá lá fazer o que né?

Neste fim de semana ele amante do Genesis como muitos de nós me envia um vídeo do Hackett neste show numa versão de "Firth of Fifth", e eu sempre penso duas vz em assistir ou ouvir algo que foi, digamos "carimbado" com outra marca, no caso com o Gabriel aos vocais, mas como o próprio Hackett já havia me surpreendido no "Tokio Tapes" com o John Wetton cantando sucessos do Gabriel e ficou muito bom, mergulhei de cabeça esperando simplesmente algo do mesmo tipo.Confesso que me surpreendi a tal ponto que fui obrigado a buscar o show, ouvir na íntegra várias vezes e sacar o lance, prq o que mais ele prima ao meu ver é a qualidade e um dos vocalistas que é o baterista não achei logo de cara a altura do show, e muito menos de substituir o Gabriel e até o Wetton, o que digamos não é mesmo pra qualquer um.

Mas justo este ponto me chamou a atenção; o Steve Hackett de burro não tem nada e não daria ponto sem nó como se diria, então prq este cara com um estilo até simples, mas que se bem ouvido é delicado e sem nenhuma pretensão de se igualar e qto mais superar aos antecessores?

Aí reside ao meu ver a marca do mestre e criador, do gênio inventivo de Steve Hackett, um dos maiores e mais completos músicos de todos os tempos; juntou um time simplesmente fantástico, músicos de qualidade absurda, e colou vocais do baterista e do baixista, além dos dele, fazendo o que costumam chamar de releituras pra antigos sucessos, mas sem tentar imitá-los e com um frescor novo pra outros sons não tanto conhecidos ou executados.

Creio que irão gostar e muito como eu gostei da dica da semana do Cláudio, e espero que não liguem, mas não tenho saco de dividir arquivos, e este achei em 320kbp/s, o host eu sei que é meio complicadinho, mas valerá a pena o trabalho prq Mr.Hackett está simplesmente cada dia que passa melhor, e não sei se um show desse dura muito no ar, apesar de não ter sido lançado o áudio, só o dvd, mas é melhor não arriscar, afinal são 20 faixas simplesmente "do melhor cada vez melhor".Steve Hackett is renowned as an immensely talented and innovative rock musician. He was lead guitarist with Genesis as part of their classic line up with Gabriel, Collins, Banks and Rutherford, that produced acclaimed albums such as Selling England by the Pound (a favourite of John Lennon).
With Steve's extraordinary versatility in both his electric guitar playing and his composing, he involves influences from many genres, including Jazz, World Music and Blues.

He is equally adept in his classical albums that include renditions of pieces by composers from Bach to Satie, his own acoustic guitar compositions that have gained the admiration of many, including Yehudi Menuhin, and ambitious guitar/ orchestra albums such as A Midsummer Night's Dream, recorded with the Royal Philharmonic.

With Genesis, Steve's guitar playing produced some of the most memorable moments, from the sensitivity of his acoustic sound on Horizons and Blood on the Rooftopsto the dramatic rock guitar solos of Firth of Fifth and Fountain of Salmacis. As he embarked on his solo career he developed his exceptional range, pushing musical boundaries into exciting areas, inventing new sounds and also techniques such as 'tapping'. His solo career went from strength to strength and the mid eighties not only saw the hit single Cell 151, but also the Steve Hackett and Steve Howe super group GTR, highly successful in America.
After GTR Steve worked further with many renowned musicians such as Paul Carrick, Bonny Tyler, John Wetton and Brian May, who has credited Steve as an early influence. Steve went on to produce his hit album Genesis Revisited. He went even further back to his roots with Blues with a Feeling, whilst continuing to challenge his own 'horizons' with an amazingly eclectic mix of sounds, genres and a sense of the exotic that excites his many followers to this day.

Recent albums have possessed a high level of sophistication, along with an ever-present powerful dynamic, from the dramatic and atmospheric darkness of Darktown and Wild Orchids to the colourful voyage through time and space of To Watch the Storms. 2009's Out Of The Tunnel's Mouth, written and recorded in the midst of domestic and professional upheaval, was released to an overwhelmingly positive response from fans and reviewers alike, many of them proclaiming it his best ever.
Steve's live electric gigs take his fans on an extraordinary journey drawn from a rich musical heritage. Perennial Genesis favourites such as the mighty Firth Of Fifth sit alongside solo classics, while more recent material, with much of Out Of The Tunnel's Mouth now included, demonstrate that Steve is an artist still at the very top of his game. Supported by some of the best musicians on the planet, Steve's unique guitar work remains the fulcrum on which this challenging and exhilarating show is balanced.

Genesis' induction into the Rock And Roll Hall Of Fame in March 2010 stands as a testament to the enduring qualities of their music. Never one to rest on his laurels, though, Steve continues to blaze a trail with new material and to be an exhilarating and groundbreaking artist.
Lugano Estival Jazz is the premier musical event in Southern Switzerland (Canton Ticino).
Set in the heart of Lugano, in the beautiful 19th century Piazza della Riforma, and in the surrounding town of Mendrisio in star architect Mario Botta's "Piazzale alla Valle", Lugano Estival Jazz attracts thousands of Jazz and World Music fans each year.

Estival Jazz Lugano celebrates in 2010 its 32nd year of existence. Once again, Lugano will see its center being transformed into the most prestigious open-air and free musical stage in Europe. And following a very successful experiment which has inaugurated new squares, again, the 32nd edition will not miss the appointment of Mendrisio.

Miles Davis, Dizzy Gillespie, Keith Jarrett, Ray Charles, Bobby McFerrin, Herbie Hancock, BB King, Friedrich Gulda, Tito Puente, Chick Corea, The Manhattan Transfer, Take 6, Gato Barbieri, Maynard Ferguson, Cesaria Evora, Dee Dee Bridgewater Carla Bley, Barbara Hendricks, Wynton Marsalis, Cheb Mami, Noa, Oscar D'Leon, Jon Hendricks, Paco de Lucia, Van Morrison, Buddy Guy, Taj Mahal, Khaled are only some of the over 300 groups / artists that have performed since 1979.

Lugano Estival Jazz is promoted by local music loving citizens and funded with private and some public money.

Steve Hackett Live at the Estival Jazz Lugano 2009

Performance:

Steve Hackett- Guitars,Vocals

Roger King- Keyboards

Gary O'Toole- Drums,Vocals

Rob Townsend- Saxophone,Flute

Dik Cadbury- Bass,VocalsTracks:
01. Intro
02. Fire In The Moon
03. Banter 1
04. Everyday
05. Band Introduction
06. Ace Of Wand
07. Pollution B
08. The Steppes
09. Technical Interlude
10. Fith Of Fifth
11. Walking Away From Rainbows
12. Horizons
13. Blood On The Rooftops
14. Mechanical Bride
15. Banter 2
16. Spectral Mornings
17. Banter 3
18. Los Endos
19. Encore Break
20. Clocks

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27 de mar de 2010

GENESIS - A TRICK OF THE OUT TAKES - 1975

Passeando pelas matas as vezes procuro refletir sobre tudo que já vivi e vi, e me pego lembrando de situações e momentos dos quais já há muito esqueci ou simplesmente me nego a perder tempo me preocupando.

Aliás é uma dica de muitos especialistas que devemos usar mais agendas, recados e papéis do que acumular a mente com um monte de besteiras que passam a se tornar nossas carrascas e cobrarem nossas atenções até que sejam cumpridas; ou seja marque lá onde quer que seja e qdo for o dia e a hora resolva, ou não e pronto.

Se falo como sempre disse não gostar do Genesis pós Gabriel sei que não sou voz única, e tb sei que muitos não concordam,e aí me peguei consultando alguns discos e achei este entre outros justo desta época e lembrei que pra saber prq não gostava dele, eu ouvi e muito até formar meu próprio julgamento pessoal sobre isso.

E me lembro tb que gostei sim da época inicial da transição, onde ainda a atmosfera tinha um "quê" de Gabriel e a própria banda não havia sido desfigurada e descaracterizada a tal ponto de ser líder de audiência nas principais fms e seus playlists da "babas"; imagina a heresia,rs!!!!

Acho eu que o "Trick", o "Wind" e o "Seconds Out", foram o "canto do cisne", com uma pequena sobrevida no "Call in all stations" e por isso mesmo resolvi postar este som que roda sim por aí, não tanto qto acho deveria, mas o suficiente, pra qqr um ouvir e comparar que mesmo sendo takes ainda em andamento, eram muito melhores do que veio depois e quase no mesmo nível do grupo anterior.

Ao meu ver a presença do Hackett aqui é que faz toda a diferença.
Áudio: 08
Conjunto da obra: 07“A Trick of the Outtakes”

The Sheffield brothers built Trident studios at No. 17 St. Anne’s Ct. Soho in 1967. This studio was the recording site for many rock albums of the 1960’s and 70’s including David Bowie’s Ziggy Stardust and many tracks from the Beatle’s White Album.

The Genesis sessions captured on this CD were recorded there in October of 1975 and then remastered to enhance the listening experience.
The CD begins with Beloved Summer which was the working title for the B-side release called It’s Yourself. It is one of the few songs on the CD that includes vocals.
This is followed by an instrumental version of the song Ripples. Mike Rutherford can be heard counting the tempo at the beginning.

A second version of the song follows. Robbery, Assault and Battery is next and is also in the instrumental mode. Just before the next song, Los Endos, Phil Collin’s can be heard counting the tempo. This song is separated into two tracks detailing different segments of the song.
Mad Man Moon is then presented with piano, drums and some bass. It is, again, an instrumental version and suffers from poor recording but is still quite impressive. Trick of the Tail is then offered with vocals in a version very similar to the official release.

Two versions of Entangled follow, again devoid of vocals.

The accentuation of the guitars is particularly impressive during the first take while the second take is more involved and includes alternatives to the studio mix. Dance on a Volcano is the next track followed by Squonk. Both are presented without vocals and provide an interesting opportunity to really study the instrumentation of these songs.
Recorded at Trident Studios, England October, 1975

Tony Banks Keyboards, 12 String Guitar

Phil Collins Vocals, Drums, Percussion

Steve Hackett Electric Guitar

Mike Rutherford Bass, 12 String Guitar
1. Beloved Summer (It's Yourself) 5:40
2. Ripples (part 1) 4:40
3. Ripples (part 2) 4:11
4. Robbery, Assault & Battery 6:25
5. Los Endos 3:06
6. Los Endos 2:47
7. Mad Man Moon 4:14
8. A Trick Of The Tail 4:35
9. Entangled (inst. 1) 4:36
10. Entangled (inst. 2) 6:33
11. Dance On A Volcano 6:05
12. Squonk 6:54

Total Disc - 59:46

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25 de mar de 2010

Venetian Power - The Ari Land (Vinyl rip) - 1972

Se tem uma coisa pior do que música ruím pra mim, é ignorância musical!
E o pior ainda é quando eu me sinto um perfeito ignorante musical, aí eu quero morrer mesmo; porque achar defeitos nos outros é muito fácil, mas analisar os nossos e vê-los e ainda expor é de matar qualquer um.

Como já disse minha experiência musical que é pequena começou na infãncia junto aos rádios á válvula e bolachões de 78 e 45 rpm, claro que já existiam os de 38rpm, porque também não vim com os dinossauros ouvir sons na caverna.
Devido à isso, ouvi muita coisa boa e ruím, vi nascerem e morrerem bandas como estrelas cadentes; algumas marcaram outras nem tanto, mas se eu soubesse que chegaríamos à um ponto da evolução digital como este, eu teria prestado mais atenção e guardado mais material, afinal já tive quase tudo isso à mão, era só pegar.

Mas porque esta auto crítica?
Justamente por causa desta postagem, que eu não queria fazer hoje, sabe quando vc tem um monte de coisas enroscadas pra resolver e são mais importantes, mas como não iria resolver nenhuma mesmo resolvi postar este som que estava ouvindo e me encantando.

Obs: Os chiadinhos do vinyl me fizeram viajar, acho que o Lobo tá ficando saudosista demais,rsAí é que chegamos ao "X" da questão.
Uma banda de um disco só, lançado à décadas e que circula pela net em velocidade quase parando, mas com uma sonoridade absurda de linda pra quem entende o progressivo italiano e suas nuances de região, porque lá dependendo da região tudo é progressivo, mas pequenos sons e sotaques são introduzidos e isso transforma aquele som em uma viagem à aquele lugar e quem conhece a Itália sabe do que falo.

Nada de Venetian Power que valha, nada de imagens que valham, nada de nada à não ser dos mesmos amigos de sempre que ainda preservaram alguma coisa e claro que alguém pode me desmentir, mas ficarei feliz em saber mais deles e dividir com vcs porque o que sei se confunde com o tempo e os nomes deles se confundem com a história da musica progressiva italiana e mundial, mas muitos só sabem achar que tal e tal criaram tal coisa, qdo já havia sido feita por gente como eles."A 15-piece group from Venezia, that can be hardly described as a prog band, Venetian Power were in fact a theatre group formed by composer Claudio Ambrosini to represent his The arid land play in northern Italy.
A musical group was also created by Ambrosini with danish guitarist Claes Cornelius (a popular session musician at the time in Italy) and an LP was released with the soundtrack. Among the musicians the former keyboardist of Le Stelle di Mario Schifano, Nello Marini.

The idea for the album came to producer and engineer Ermanno Velludo with Claes Cornelius (from The Blues Right Off) that was just coming back to Italy after a year in the USA, and they decided to help Claudio Ambrosini in his musical adaptation of T.S.Eliot's The waste land, recording it in Velludo's own small studio.
Having been denied an authorization to go ahead by Eliot's publishers Faber & Faber in London, Ambrosini had to change a part of the script that was renamed The arid land.
With a group of Venetian musicians and singers, the first version of the soundtrack was very primitive but thanks to Ermanno's wizardry it sounded as if recorded in a major studio. The recording was indeed a soundtrack for a first rendition of the musical, that was multi-level, multi-action and a 360 degree theatrical event (later to be replicated at the Contemporary Music Biennale in Venice in a much bigger setting.

CBS records in Milano were interested in releasing the soundtrack and the whole thing was re-recorded at Milano Recording, CBS's own studio. The surrealistic sci-fi painter Mario de Luigi did the cover, having long specialized in painting Venetian vistas in a future state of decay, de Luigi was of course the most appropriate person to ask for a cover artwork in the essence of the subject matter of the musical.

This is by no means a prog album, and its soundtrack origins are evident from the large vocal parts (on the human kind evolution, with no less than seven singers!) and mainly acoustic musical background.
Lyrics are half Italian and half English, and the result can be a bit boring (in the Jesus Christ Superstar style) for a prog fan's ears.

In the wake of the release of the album there were also some TV interest, where Venetian Power appeared as a group, but they were never anyway intended to be a regular touring outfit and The Arid Land was not followed by further releases under that name.

Guitarist Cornelius returned back to Denmark in 1974, working since then in the music biz.

A rare and expensive album, The arid land has never been reissued in any form, original had a gatefold laminated cover.

No counterfeits exist"
Venetian Power is:

Claudio Ambrosini (vocals)
Daniela Ambrosini (vocals)
Eva Ferro (vocals)
Gloria Ferro (vocals)
Nello Marini (vocals)
Rosanna Mavian (vocals)
Enrico Sopelsa (vocals)
Claes Cornelius (guitar)
Sergio De Nardi (keyboards)
Lamberto Lanfré (piano)
Paolo Zannella (flute)
Roberto Giannelli (bass)
Silvio Zanoni (drums, percussion)
Giorgio Bassanese (percussion)
Frank Playwright (percussion)

"Da considerarsi più un gruppo teatrale che non una band vera e propria, questo numeroso collettivo veneto (15 elementi) di cui fecero parte anche Claes Cornelius dei Blues Right Off e Nello Marini delle Stelle di Mario Schifano, da alle stampe nel 1972 un album prevalentemente acustico per la multinazionale CBS.

Dotato di una inquietante veste grafica, opera dell'artista Mario De Luigi e sottotitolato "una terra guasta e inaridita", presenta musicalmente dei buoni intarsi tra strumenti. I testi, dal sapore retorico e inerenti alla decadenza fisica e morale di Venezia, sono cantati sia in inglese che in Italiano.

Pur essendo estremamente dignitoso e professionale, il disco tuttavia finisce per non convincere nè gli appassionati di musica underground nè quelli di teatro, finendo così per passare inosservato.Non per altro, oggi "The arid land" è un Lp raro e costoso.Altre indicazioni, le troverete sulla pagina dedicata a Claudio Ambrosini, fondatore del gruppo e ideatore della pièce teatrale."

Obs: Originalmente postado em 16/09/09 e por favor se encontrarem links detonados deixem um recado no mural, thanks.

Gustare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23 de mar de 2010

Casiopea - Mint Jams - 1982 (Vinyl remaster)

Como alguns já sabem sou um apaixonado por sonoridades e principalmente qdo feitas em lugares diferentes dos grandes centros ou mecas musicais e tb sem a mesma midia bombardeando minha cabeça tentando me mostrar que é bom porque eles acham que deve ser.

Casiopeia faz parte de uma geração que tb como nós cresceu aos sons dos melhores, dos mais antigos e dos mestres que não tinham nacionalidade, tinham talento. Trix Force, Dimension, Seykima, Yoon DH (que já é da nova geração e arrebenta com Neil Zaza e TM Stevens em Rock'Roll do Zep neste vídeo http://www.youtube.com/watch?v=TZHnH8_LhyQ )são ilustres desconhecidos do chamado mundo culto centrado entre europa e eua, claro com reflexos por acá.
Mas não estou aqui para tentar ensinar nada pra ninguém, quem sou eu?

Só quero mostrar o som que ouço e como são, e prq gosto deles:
O som é simplesmente muito bom quase beirando a perfeição que bandas famosas nem sequer chegam perto; são caras tão na boa que seus trabalhos solo são sempre dedicados aos parceiros de bandas e não se separam assim a toa, mesmo brigados e por último gosto deles prq acho simplesmente uma delícia ouvir esse som funkeado, a lá George Duke, Return to Forever, Black e soul music que hoje é tão dificil de se ouvir.

Creio eu que aqueles que romperem seus preconceitos (se é que já não romperam) terão uma belíssima apresentação e um som pra se ouvir sem cansar; sim sou fã deles e outros virão, mas um vinyl refeito já é por si só uma raridade e ainda mais vindo do oriente; mas mostra do que eles eram capazes já em 82, enquanto só tínhamos olhos pra os de sempre.

Obs: Sei que a bio é extensa, mas acho que em poucos lugares se acha algo assim, e pelo respeito que tenho acho que se sei o que rolou entre tantas bandas, prq não sobre eles?


Casiopea are an almost legendary Japanese jazz fusion band, formed in 1976 by bassist Tetsuo Sakurai, and guitarist Issei Noro.
Casiopea are huge in the Australasian and S.E Asia area, but are not as well known in the West as they should be, despite having toured globally, and with artists like Randy and Michael Brecker, and members of Fourplay, including Lee Ritenour, Harvey Mason, Nathan East and Don Grusin.

If you like high-energy, melodic contemporary jazz fusion expertly played, then you may like "Mint Jams". Check out Casiopea's "Full Colors" album @ CASI/FUCOL The band's "Made In Melbourne" album can be found @ CASI/MIM Casiopea have released many albums, many of which are only available as ovepriced Japanese imports. If you can find it, at a reasonable price, buy their outstanding 1981 album, "Eyes of the Mind", one of the best fusion albums of the early 80's. For more great jazz fusion, check out the following albums, :- The Yellowjacket's "Four Corners", Weather Report's "Black Market", Fourplay's "Between the Sheets", Michael Franks and Crossfire "Live", Spyro Gyra's "Down the Wire", John McLaughlin and Chick Corea's "Five Peace Band Live", and Brand X's "Morrocan Roll".

Casiopea was formed in the late 70's by guitarist Issei Noro, keyboardist Minoru Mukaiya, bassist Tetsuo Sakurai, and drummer Takashi Sasaki, and the quartet released its first, self-titled album in May of 1979. Containing high-energy, yet melodic contemporary jazz and fusion and featuring arrangements fleshed out by a horn section consisting of Michael Brecker, Randy Brecker, and David Sanborn, the album set the tone for the band's many future releases and remains one of their best. The song "Midnight Rendezvous" is still a concert staple.

The band's follow-up, Super Flight, was released only six months later, the short gap between the albums being characteristic of the band's prolific output. Thunder Live, the first of several live albums to be put out by the group, followed in 1980. This album marked the first apperance of drummer Akira Jimbo, who replaced Sasaki after the first two studio albums. Jimbo, a world-class fusion drummer renowned for his mastery of 4-way independence (independent movement of the four limbs), completed a line-up that would remain stable for most of the decade. Several albums followed in rapid succession.

1981 saw the band seeking outside help to handle the production chores and turned to ace drummer Harvey Mason (today perhaps best known to smooth jazz fans as a member of Fourplay) for the album Eyes of the Mind, recorded in L.A. Mason's influence lent the group's music a more American sound, and his and Paulinho da Costa's percussion work contributed to making this one of the quartet's best releases. The album was recorded on 32-track digital equipment, practically unheard of in those days. Mason also acted as executive producer on the band's next album, Cross Point.In 1982 followed Mint Jams, a live album recorded in Japan and containing first-rate examples of the band's live performances at this stage in their career. For their next studio album, the band once again turned to guest players. 4x4 - Four By Four, released in late 1982, features Lee Ritenour, Don Grusin, Nathan East, and Harvey Mason, and contains some very interesting arrangements with two players on each instrument. Ritenour also contributed a song and did some of the arrangements, including the surprising choice of Ravel's "Pavane Pour Un Infante Défunte". By this time, Casiopea's reputation was starting to spread outside Japan, and in 1983 the band performed live in England for the first time.

Later that same year, they recorded their tenth album, Jive Jive, in London. The year 1989 turned out to be a watershed in Casiopea's career. After a few years of tension within the band, drummer Akira Jimbo and bassist Tetsuo Sakurai left to pursue solo careers (to be covered in future editions of this column), and the two remaining members came close to calling it quits. It is the only year in the band's history that did not see the release of a studio or live album from the fusion foursome. A laserdisc was released, but no album. However, replacements were found, and in 1990, Casiopea returned with The Party, the first album to feature new members Yoshihiro Naruse and Masaaki Hiyama.

With his energetic stage presence, Naruse seemed to inject some new energy into the band, and the quartet was set to enter the 90's with a more aggressive and slightly more hard-edged sound. One of Japan's premier bass players, Naruse has a distinct style (partly due to his frequent use of double strings), and like Sakurai before him, is a master slapper. With this new line-up, Casiopea recorded two more studio albums, 1991's Full Colors and 1992's Active, as well as another live album, We Want More.
In late 1992, Hiyama was replaced by Noriaki Kumagai on drums, and with him on board, the band recorded Dramatic, released in 1993.
More varied both in terms of arrangements and songwriting, the album stands out as one of the band's best 90's releases. In 1994, Casiopea was particularly busy. May saw the release of Answers, a new studio album recorded in Hawaii. For its 25th album, released only three months later, the band decided to try something different. The result was Hearty Notes, a kind of "unplugged" recording featuring only acoustic instruments. In December followed Asian Dreamer, a double CD containing new versions of 20 classic Casiopea songs.

Not about to slow down even after this busy year, Casiopea returned in 1995 with a new studio recording called Freshness. In 1996, the band appeared at the North Sea Jazz Festival in the Hague, Holland following the recording of a new album in Amsterdam. Later that year, Kumagai left the band, and rather than finding a permanent replacement, the remaining members decided to call upon a couple of old friends for the recording of their next album, Light and Shadows. Reuniting with Harvey Mason, the band recorded three tracks in L.A., while former member Akira Jimbo occupied the drum chair on the remaining eight tracks.

With Jimbo back as an "associate member" and even contributing a few songs, Casiopea recorded two more studio albums, including 1999's Material, which marked the 20th anniversary of the band's debut. Following the release of the new CD, the band embarked on a tour of Japan, with a special anniversary concert taking place in Tokyo. With Jimbo behind the drums, the band was joined by some special guests during the second part of the show: former members Tetsuo Sakurai and Noriaki Kumagai, as well as keyboardist Hidehiko Koike, who was a member of the band in the 70's before they got a record deal. The show was recorded and filmed, and a double live CD called 20th came out in early 2000.

The first disc is devoted mainly to recent material, but also includes a 37-minute medley structured as a flashback chronicling each year in the band's history. Each song in the medley is a year older than the previous one, until the band ends up playing "Space Road" from their first album in 1979. The second disc is devoted to the guest portion of the show, including some very potent drum and bass battles between the current and former members. The whole show was also released on VHS video and DVD. With new studio albums, Bitter Sweet and Main Gate, having been released in 2000 and 2001, Casiopea has entered the 21st century as prolific and energetic as ever.

The band has also entered the world of DVD's: The DVD version of their double live CD has already been mentioned above, and other notable titles available are Casiopea Live History Part 1 and Part 2, which both are double DVD's containing 2 concert recordings each, from 1985, 1986, 1988, and 1992. The first disc in Casiopea Live History Part 2 is the video version of the World Live '88 CD release mentioned above, with recordings from Brazil, Australia, Japan, Mexico, and the USA. Yet another DVD, The Mint Session (1997), contains live performances recorded in a studio and features guest spots by former bassist Tetsuo Sakurai, as well as drummer Akira Jimbo.

All the DVD's mentioned in this paragraph are playable in all regions. While Casiopea can be criticized for a certain sameness in their music, rarely straying far from their characteristic sound, the fact remains that their albums exhibit a vigour that is lacking from a lot of typical, run-of-the-mill smooth jazz releases. Another way of looking at it is to say that Casiopea has remained true to their sound and not yielded to the pressures that many American smooth jazz artists are subject to, putting out remarkably consistent albums throughout their 23-year recording career.

© Morten Hansen www.smoothvibes.com/vikingview.html
All tracks composed by Issei Noro
Recorded at Chuo Kaikan Hall, Tokyo, Japan by Tamco Mobile Unit on February 23rd & 24th, 1982
TRACKS

SIDE A

1. "Take Me"
2. "Asayake"
3. "Midnight Rendezvous"
4. "Time Limit"

SIDE B

1. "Domino Line"
2. "Tears of the Star"
3. "Swear"

All tracks composed by Issei Noro
Recorded at Chuo Kaikan Hall, Tokyo, Japan by Tamco Mobile Unit on February 23rd & 24th, 1982

BAND
Issei Noro - (YAMAHA SG-2000 Electric guitar)
Tetsuo Sakurai - (YAMAHA BB-2000 Electric Bass)
Minoru Mukaiya - (YAMAHA GS-1, CS-70M, CP-35, Moog Source, ROLAND Vocoder Plus Keyboards)
Akira Jimbo - (YAMAHA YD-9000R Drums, Percussion)

Obs: link ok....

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!

22 de mar de 2010

Fish - Scattering Crows - Live in Europe 2004

A única coisa que sei com certeza é que vamos todos morrer!!!!!

O ser humano nasce pra morrer, mas isso não significa que precisamos passar o período entre o nascer e o morrer fazendo mau uns aos outros; é tão mais fácil ignorar aqueles que não nos damos e seguirmos com aqueles que gostamos que beira a imbecilidade disputas idiotas que fazemos mundo afora e vida afora.

Bem, este preâmbulo (nossa onde eu achei isso?) é só pra mostrar o que o Bem pode fazer, simples, delicado e gentil; segue abaixo na íntegra o email que acabei de receber do ZM, e aí está a prova que o mal só se instala onde o Bem se omite e a amizade é o combustível da vida.

Valeu ZM, obrigado pelo presente, e obrigado pela lembrança; só de ter se lembrado e ter tido trabalho pra compartilhar conosco já é um presente imenso.
Dead,

Ganhei um DVD do Fish, e como gostei bastante (não é tão bacana quanto os álbums da fase Marillion, mas eu diria que vale a pena), resolvi rippar o áudio em MP3, e fiz o upload do mesmo para você.
Como de costume, se você achar que ele atende aos padrões de qualidade do "Som Mutante", fique à vontade para compartilhar com a Alcatéia.

O pacote está em: "FISH" - Dentro do arquivo, estão as 12 faixas do DVD (cerca de 99 minutos de música!), bem como algumas fotos (da web, visto que não tenho scanner) mostrando a capa do DVD e algumas outras fotos relacionadas.Detalhes:

DVD (audio only) ripped by ZM-Jazzrock for "Som Mutante": http://sommutante.blogspot.com
Release date April 2005
Live recordings from Bradford England April 6th 2004, and Malta July 31st 2004.

by Chocolate Frog Records -
This label is an independent label formed by Fish. "Chocolate Frog Records" is named after a lyric from the 'Raingods With Zippos' album and referring to a Scottish colloquialism.

"'A heid fu o chocolate frogs'(a head full of chocolate frogs) is a term used to describe someone who isn't all there or is a bit wasted through drink or dreams or whatever. The lyric was part of the 'Plague Of Ghosts' epic on the 'Raingods With Zippos' album which in itself was all about awakening to the reality of your situation and dealing with it positively!"

DVD, catalogue number CFVPDVD901. The Rookie (Dick/Watson)
02. Moving Targets (Dick/Watson/Duguid)
03. Jungle Ride (Dick/Boult)
04. The Perception Of Johnny Punter (Dick/Wilson)
05. Numbers (Dick/Watson/Usher)
06. Zoo Class (Dick/Watson/Duguid)
07. Tiki 4 (Dick/Wesley/Young)
08. Cliché (Dick/Simmonds/Lindes)
09. Innocent Party (Dick/Watson/Duguid)
10. Vigil In A Wilderness Of Mirrors (Dick/Simmonds)
11. Raingods Dancing/Wake Up Call (Make It Happen) (Dick/Turrell/Daghorn)
12. Medley:
(i) So Fellini (Dick/Wesley)
(ii) Lucky (Dick/Simmonds/Boult)
(iii) Internal Exile (Dick/Simmonds/Boult)
(iv) Market Square Heroes (Dick/Rothery/Trewavas/Kelly/Pointer/Minnitt)
(v) The Company (Dick/Simmonds)

Abraços,
-- zm
Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!

19 de mar de 2010

Peter Green.......este é o cara!!!!!!

Todos já devem saber e pra quem não sabe sou um apaixonado ao extremo pela música.
Sou amante mesmo de todos os tipos de música que rodam pelo planeta e procuro conhecer e saber o que de melhor acontece, aconteceu ou vai acontecer.
Eu tava me preparando pra postar uma dupla que simplesmente adoro qdo me cai no colo isto aqui!!!!!!!!
Não tenho palavras pra dizer o que foi ouvir este show do começo ao fim e ainda pensei comigo: "Agora posso morrer em paz, porque ouvi o que de melhor foi feito."
Tenho um amigo que não coloco o blog dele aqui porque ainda não pedi e ele faz um trabalho maravilhoso e poucos blogs no mundo tem o acervo que ele possui e posta diáriamente; aliás não sei como ele trabalha mas vá lá, em outros cantos do planeta talvez seja um pouco diferente do nosso país e a cultura tem um tempo pra ser curtida, estudada e compartilhada.

Mas isto aqui, não é mais um disco de Blues!
Não é mais um show de Blues!
Não é mais um disco de um cara e uma banda!
Não é mais um cara famoso que fluiu pra outra vertente e se mostrou um mestre!
Isto aqui é uma verdadeira obra de arte!
Isto aqui é o Blues elevado a enésima potência em clássicos manjados, mas que simplesmente estão magistrais e tenho certeza orgulhando seus criadores pela qualidade como foram executados.

Também sou um apaixonado por capas e imagens e se pudesse encheria a página com imagens deles, mas não posso porque são escassas, por incrível que possa parecer, mas descobri que o disco por meu amigo postado tem duas capas, e adorei poder encontrá-las e postar as duas aqui.
São do mesmo trabalho, as primeiras de um chamado "recal" e as outras duas(back e front) do original numerado, mas gravado no mesmo lugar com o mesmo time, mas com os dois formatos de capas e vc amante da boa música e frequentador da alcatéia tem o previlégio de conseguir pra sua coleção as duas e ainda uma outra que abre o post com um "bicão"na foto,rs

Perceberam que o Cozy Powell também esteve por aqui?

Caraca, esse cara era adorado pelos melhores músicos do mundo; não bastando por si só ser um dos melhores bateras do planeta ele era tido e respeitado como tal, prq tem gente que se acha, mas poucos são como Neil Peart, Matt Abs, Abe Laboriel, Omar Hakin, Munetaka Higuchi e se continuar não acabo hoje e claro Cozy Powell.

Bem, neste trabalho ele já não está mais presente, mas físicamente, prq é dedicado a ele também por este monstro chamado "Peter Green", que tem uma história simplesmente absurda de ter composto clássicos deliciosos e que muitos julgam ser de outros; passado pelas melhores e tocado com os maiores além de ser um dos fundadores do Fleetwood Mac.

Mas isso ainda é pouco pela sua biografia e quem quiser procure, não vai se decepcionar e por ser muito extensa, resolvi postar meus sentimentos em relação ao trabalho, as músicas e ao todo que se resume este que posso sim colocar entre os melhores discos de Blues que ouvi em minha vida.
Tá, eu sei, não comentei sobre os outros, mas precisa?

Só de estarem aqui bobinhos não são!
Ah!!!!
Este disco originalmente só teve prensadas 20.000 cópias,rs

"The album featured new recordings of various songs from the group's previous albums, and also some of Green's famous Fleetwood Mac songs."

"PETER GREEN SPLINTER GROUP Soho Session 2-CD album set recorded live at Ronnie Scotts in 1998"

Featuring:

Peter Green
Nigel Watson
Roger Cotton
Neil Murry
Larry Tolfree

Tracklist:

1. It Takes Time
2. Homework
3. Black Magic Woman
4. Hey Mama Keep Your Big Mouth Shut
5. The Supernatural
6. Rattlesnake Shake
7. Shake Your Hips
8. Albatross
9. Travelling Riveide Blues
10. Steady Rollin' Man
11. Honeymoon Blues
12. Last Fair Deal Gone Down
13. If I Had Procession Over Judgement Day
14. Green Manalishi
15. Goin' Down
16. Help Me
17. Look On Yonder Wall

Espero que gostem o tanto que gostei e curtam como eu, prq se for assim estarão felizes e plenos como eu, e este é o meu prazer.

Obs:O maninho Dio passou por aqui e disse que assinava embaixo, e não é que assinou mesmo?

Postado originalmente em 13/09/09

Enjoy Peter Green and Splinter Group!!!!!!!

18 de mar de 2010

The Watch - O novo Genesis?

Sempre é bom termos amigos dignos não?
Mactatus, um dos responsáveis pelo Voo7177 me aconselha a seguir em frente e deixar de lado aquilo que não vale a pena, e ele está coberto de razão, mas sou sangue quente e um dia aprendo, a experiência ainda chegará como chegou à ele.

Pensando nisso este post que faria só na próxima semana, resolvi postar de uma vez e parar de me boicotar ou perder tempo com coisas fúteis e banais e fazer o que gosto, compartilhar músicas e idéias e aqui está o resto da discografia do The Watch. (O Ghost já está postado)
Ainda é pequena?

Pode ser, mas de uma qualidade sonora a toda prova, formações com algumas variações desde o primeiro álbum qdo ainda eram apenas "NightWatch" até o "Live" qdo já atigiram a maturidade necessária e repito, todos, mas todos sabem que eles são fissurados no Genesis/Gabriel e seguiram sim essa linha e talvez como já disse tenham conseguido continuar o que seu ídolos pararam e ao meu ver, para o meu gosto são hoje uma das melhores bandas de progressivo do mundo mesmo sendo italianos, o que não os limita em nada.
Tirem sua próprias conclusõesAfter their much heralded concert at iO Progheaven 1 in November 1998, I had to write something about these guys, so here it is. The following message is for organizers of prog festivals around the world: invite these guys.
The music
The album opens with My Ivory Soul, that reveals the Genesis influences of the band: vocals like those of Gabriel and the general atmosphere is also of those band. The music is emotional and easily carries you away. The name of the band derives from King Crimson and in fact this more or less explains the dark side to the music.
A good album in the spirit of the old Genesis (and sometimes not just the spirit), but darker, revealing hints of King Crimson. It also reveals that in some places the band could do better: in some of the tracks they seem to want to put in a little too much into their songs making them sound fragemented. Still, the emotion, the playing and the melodies are there. For those who already own this disc: live they're even much better. In fact to any one able to see these guys live: do it!
© Jurriaan HageLine up
Simone Rossetti - vocals
Franceso Zago - guitars and programming
Antonio Mauri - bass
Giovanni Alessi - keyboards
Diego Donadio - drums

Tracks
1) My Ivory Soul 8.40
2) The Theme 1.31
3) The Fisherman 8.42
4) Tomorrow Happened 9.47
5) The Black Cage 8.44
6) A Game With Shifting Mirrors 8.02
7) Flower Of Innocence 3.51

NightWatch

The Watch - PrimitiveRimane difficile apprestarsi a parlare di un album dei Watch senza menzionare i Genesis… impossibile direi. Se con "Vacuum" Simone Rossetti e compagnia si erano minimamente scostati dalla mera riproposizione di un sound e di stilemi cari, con "Primitive" si ritorna decisamente alle origini.
Non è per niente un caso se i nostri hanno aperto le date italiane dei Musical Box (due cover bands al prezzo -elevato- di una, ha commentato qualcuno)! Se tuttavia "Ghost" si rivelava brillante, ricco di spunti, certamente mutuati da un'origine ben definita, e variato, questo nuovo album si presenta più omogeneo, meno eclettico e brillante, quasi più intimistico direi.

Per rimanere nell'ambito scelto dal gruppo, prendiamo ad esempio un brano dei Genesis: "Silent sorrow in empty boats". Si tratta di una canzone bellissima, ovviamente, ma è ancor più bella perché collocata in un preciso momento di un album come "The lamb", come a spezzare (o placare) una tensione fattasi quasi eccessiva; un intero album composto da canzoni di questo genere risulterebbe invece limitante e un po' piatto. Ecco… fate conto che "Primitive" grosso modo si presenti in tal forma, con sette canzoni abbastanza omogenee ma con pochi guizzi, armonie continuamente ammiccanti ma senza lo spunto che possa rimanere in mente o che catturi l'attenzione, fatta forse eccezione per il brano un po' più movimentato del lotto, ovvero "Berlin, 1936", in cui la chitarra si fa più aggressiva e le tastiere (sempre con grande rappresentanza analogica al loro interno) si mettono ad urlare.

In tutto ciò il gruppo gioca ancora, e forse di più, a rincorrere i propri beniamini e a presentare situazioni ed armonie che possano far sobbalzare l'ignaro ascoltatore e lo convincano di star ascoltando qualche registrazione dei Genesis d'inizio anni '70; impressionante ad esempio il secondo brano ("The border"), in cui la voce di Rossetti si sovrappone nelle impressioni auditive pressoché in modo esatto a quella di Gabriel... e non certo solamente per il suo timbro! Bisogna altresì appuntare che l'ultimo brano ("Soaring on"), che in effetti si distacca leggermente dalle sonorità del resto dell'album, vede la firma di Cristiano Roversi.
Alberto Nucci

The Watch - Vacuun Peter Gabriel moriva dalla voglia di tornare nei Genesis ed ancor di più il suo desiderio era quello di realizzare canzoni che potessero eguagliare la bellezza immutabile e senza tempo dei grandi classici del passato. Come fare? L'orgoglio non gli consentiva di appagare questo desiderio nascosto e di tornare quindi all'ovile con una reunion ufficiale...
Non rimaneva che compiere il misfatto spacciandosi per un gruppo semisconosciuto, concedendosi al pubblico occasionalmente in concerto e lasciando alle maschere e al pesante trucco il compito di celare la sua vera identità, ecco quindi il progetto "The Watch", giunto con questo lavoro al suo terzo capitolo: il meglio dei Genesis dell'età dell'oro finalmente di nuovo tra noi.
Pensate che vi stia prendendo in giro? Ascoltate attentamente questo album: dove sta la differenza coi Genesis? Non riuscite a rispondere? Ci credo bene! Simone Rossetti è Peter Gabriel, vedete? Suona persino il flauto alla sua solita maniera! Chi potrebbe fare meglio? Qui dentro potete trovare il meglio del repertorio dei Genesis sotto forma di nuove ed originali canzoni, con sequenze musicali che potrebbero incastonarsi ora in "Nursery Crime" ora in "The Lamb" o in "Selling England".
Ogni particolare è perfetto e studiato con la precisione di un paranoico. Ma il fatto più affascinante è che le nuove composizioni posseggono una scorrevolezza ed un magnetismo quasi irreale. Forse in questo lavoro vengono privilegiati aspetti accattivanti e di più facile presa ma la godibilità rimane comunque a livelli alti... Tenete sempre conto che qui si parla di Genesis! La qualità della registrazione e la resa sonora sono oltretutto ottimali. Forse Ettore Hackett Salati, le cui 6 corde passano un po' in secondo piano, dovrebbe ritagliarsi spazi maggiori, ma questo è un particolare del tutto trascurabile. Detto questo lascio a voi le debite conclusioni mentre ricomincio ad ascoltare l'album dall'inizio e continuo a stupirmi.
Jessica Attene

The Watch Live
Line-up / Musicians
- Simone Rossetti / vocals, flute
- Ettore Salati / guitar
- Roberto Leoni / drums
- Marco Schembri / bass
- Sergio Taglioni / keyboards
Atual formação da banda:Simone Rossetti
- vocals
- flute
- dtambou
- atmospheres
Giorgio Gabriel
- electric guitar
- acoustic guitar
- 12 string guitar
- bass pedalsCristiano Roversi
- chapman grand stick
- bass guitar
- electric guitar
- acoustic guitar
- bass pedalFabio Mancini
- piano
- mellotron
- organ
- moogs
- synthsMarco Fabbri
- drums and percussions


Obs: os links estão por aí, basta atenção ok?
Obs: Agradecer a força da Carol e tb do Cláudio por essa postagem ter saído, ficamos devendo só um Live Bootleg que assim que receber trago pra cá e o Ghost está logo aqui abaixo.

Postado originalmente em 30/10/09 (Pronto Rovai, tá aí seu som)

Enjoy!!!!!!!!!!!