2 de nov de 2011

Black Country Communion "2"

PQP como o Jason está tocando!!!!
PQP como o Jason Bonhan está tocando!!!
PQP como o Jason arrebenta neste álbum!!!

Bem, dito isso, se é que é algo pra se dizer vou fazer um post que do primeiro vol fui praticamente um dos primeiros a postar, mas este quis ouvir melhor prq não achei o primeiro tão bom assim.

Dizer que foi ruim seria burrice, mas pode-se dizer que tocaram o que sabiam juntos e isso não foi nenhuma novidade.Glenn é simplesmente um dos mais perfeitos "cantantes" do mundo, Jason vem de berço e aprendeu muito como usar as baquetas, Joe um bluesman se perdeu um pouco na transição mas não deixou a desejar, apesar que o Morse se adaptou mais facilmente no Purple e o Sherenian é aquilo de sempre, um gênio mas que as vz não sabe pra que lado vai.

Agora, este disco ouvi e re-ouvi e ouvi de novo e ouvi mais uma vez pra achar os defeitos do primeiro, as manias antigas e manhas de sempre e acabei quebrando a cara.

Em primeiro qdo o som começa o Jason simplesmente mostra que eles não estão brincando de tocar e arrebenta com a batera como poucos já ouvi e bem ao gosto do "velho moby"; junto e qdo digo junto digo como todo bom baixista deve fazer Glenn arrebenta seu baixo dando um peso absurdo logo nas primeiras notas, prq saber tocar ele sabe, só se embanana um pouco qdo não decide se canta ou toca, mas cantando tb não tem pra ninguém.E aí vem a surpresa desse disco pra amantes da música como eu e que costumam observar detalhes ou enxergá-los ou até achar que lá estão,rs.

Joe Bonamassa encontrou "a mão" pra tocar com esses caras e simplesmente vejo nele sem nenhum demérito o Steve Morse qdo entrou no Purple e todos torceram o nariz por causa daquele gênio fresco do Blackmore, que tocar toca, mas vai ser chato no raio que o parta.

Bonamassa pegou o jeito de misturar sua suavidade em escalas lentas e ao mesmo tempo não perdeu o jeitão bluesy que é sua escola mas botou um peso em cada nota tocada que parecia outro nas cordas em relação ao primeiro disco e muito mais seguro, potente e vocalmente falando perfeito (só quem não o conhece não percebe a "cama" que ele faz o tempo todo pra Glenn.

Já Derek Sherenian nesse meio teve que tomar vergonha na cara e fazer o que sabe, prq sempre soube e muito e aí não deu outra, um puta disco de rock, à altura dos velhos tempos e com a marca registrada do Zep.

Mas garanto, acredite quem quiser que as comparações com o Zep pra este post são minhas, e só depois montando com mais informações como sempre faço é que encontrei várias outras na mesma linha, sinal que o velho lobo não tá tão por fora assim,rsSim, basta ouvir com tranquilidade que se viaja em Gallows Poe, em Kashimr e outras e isso não é demérito algum, mas maturidade absoluta de Glenn Hughes que conduz o "bando" e sentiu que uma mão como a do Jason, um conhecimento como o dele, os teclados do Derek e a afinação de Joe Bonamassa só poderia dar nisso.

Não um cover de Led Zeppelin, mas algo na linha que não deixa nada a desejar e algo que eles poderiam fazer e com isso encontrar o caminho e o motivo prq lançaram a banda e tomara o futuro continue promissor prq nós é que ganharemos com isso.

De minha parte estou satisfeitíssimo prq fazia tempo queria ouvir um disco de rock, mas um disco de rock mesmo e que me desse tesão do começo ao fim, encontrei.Glenn Hughes has stated that he and Bonamassa had been working together for over a year when they both performed at the "Guitar Center: King of the Blues" -event in Los Angeles in November 2009 and decided to record together.

Producer Kevin Shirley suggested the group work with John Bonham's son, Jason Bonham.Bonamassa did not want the band to be a power trio, so he and the others decided to add former Dream Theater keyboardist, Derek Sherinian, to the lineup on the recommendation of Kevin Shirley.

The band began having sessions at Shangri La Studios in Malibu, CA.
According to Bonham the group were recording as early as January 2010.
He claims, "I just literally went into the studio last week for two days with one person I'd done an album with before, very quickly, and then the other was a friend of my father's I got to meet later on, Joe Bonamassa and Glenn Hughes, and we're working on a new project with a working title of Black Country."The group took the name "Black Country" from the English industrial area where both Hughes and Bonham hail from,but were forced to change their name to "Black Country Communion" after another band with the same name threatened legal action.

The band released their first album, Black Country, on September 20, 2010, to largely positive reception. On the same day they showcased tracks from the album to a small, invite-only audience at John Henry's Ltd in London.

This was their first ever live performance. They finished the year with sold out shows at the Civic Hall in Wolverhampton and London's Shepherd's Bush Empire just after Christmas.In August, 2010, Glenn Hughes revealed that he was already writing the band's second album during an exclusive interview with EspyRock.

“What I am doing is writing a follow up album right now for Black Country Communion; I’m writing a second album.”

On March 18, 2011, it was revealed that the band's second album, simply titled 2, will be released on June 14, 2011.
Hughes said that the release of the album will coincide with the band's summer 2011 tour, and that the first batch of songs for the album were already recorded.On May 12, 2011 Glenn Hughes debuted the song Cold from the forthcoming Black Country Communion album during his solo acoustic performance at an invite-only book launch event for his autobiography at the Idea Generation Gallery in London.

On June 8, 2011, the band released the music video for the first single off the new album, "Man in the Middle". The video was directed by Davin Maske and features studio footage of the band intercut with Hughes driving around L.A. in a cherry red 1965 Ford Thunderbird.

On August 31, 2011, BCC released a trailer for an upcoming live DVD and Blu-ray [Titled "Live Over Europe," the DVD and the Blu-ray will be released on October 24th.Liner Note Authors: Glenn Hughes ; Kevin Shirley.

Recording information: East West Studios, Hollywood, CA.

Photographer: Christie Goodwin.

Audio Mixer: Kevin Shirley
....Black Country Communion saved the best until last. Cold is just downright brilliant. A haunting combination of guitar and keyboards leads us in. I love the slow bass and guitar work in the verses. And this is Glenn’s best vocal performance on the album, echoing the haunting guitar in tone. But his voice builds with power as the song goes on. We build to a great solo from Joe before we return to the haunting refrains that began the song.

The last three songs make me really wonder about BCC. While much of the band’s work sounds like an attempt to ape well known bands of the seventies - an attempt that really doesn’t come off - the last three songs seem to define the actual BCC sound. These are the kinds of songs and compositions the boys need to concentrate on instead of the shouty boingy nonsense that blights the first half of the album.

Based on this new record there’s definitely life in Black Country Communion, but the band needs to ditch the muddy production in favour of a modern approach, concentrate the songwriting on their strengths and stop trying too hard to rock out. Rocking comes naturally when the songs work, as they last three do. I’d say there are enough good songs on the record to make it worth some of your time, especially in the second half, but four great musicians and a big name producer could and should do better.
Personnel:

Glenn Hughes – vocals, bass (2010–present)
Joe Bonamassa – guitars, vocals (2010–present)
Jason Bonham – drums, percussion (2010–present)
Derek Sherinian – keyboards (2010–present)Tracklist:
1. The Outsider
2. Man In The Middle
3. The Battle For Hadrian’s Wall
4. Save Me
5. Smokestack Woman
6. Faithless
7. An Ordinary Son
8. I Can See Your Spirit
9. Little Secret
10. Crossfire
11. Cold

Enjoy!!!!!!!!!

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